Week 2 - Reisverslag uit Griesheim, Duitsland van luca Ancher - WaarBenJij.nu Week 2 - Reisverslag uit Griesheim, Duitsland van luca Ancher - WaarBenJij.nu

Week 2

Door: Luca Ancher

Blijf op de hoogte en volg luca

02 Mei 2016 | Duitsland, Griesheim

Dit was alweer de tweede week. Deze week heb ik weer meegewerkt op de werkvloer, maar daar heb ik ook nieuwe dingen geleerd. Ik heb geleerd hoe ik de bloemen en planten moet inscannen en vervolgens moet prijzen. Daarnaast heb ik ook geleerd hoe ik de klanten kan afnemen, dat betekend dat als de klanten met hun producten bij de kassa komen dat ik het invoer in de computer dat vervolgens degene achter de kassa kan afrekenen met de klant. Dit is een erg klein bedrijf met veel vaste klanten, dus je ziet de meeste klanten elke dag voorbij komen. Ze komen dan niet alleen om in te kopen maar ook om gezellig een kop koffie te drinken. Dat is erg gezellig. Deze week was nog niet heel druk, maar daar komt volgende week verandering in. Doordat ik veel meeloop op de werkvloer kan ik nu ook veel meer zelfstandiger te werk gaan, ik weet precies wat er gedaan moet worden. Mijn stagebegeleider jeffry leert mij erg veel over het bedrijf, maar ook over het bedrijfsleven. Als we 's-avonds aan het eten zijn gaat het altijd over het bedrijfsleven. Hij verteld mij veel over zijn manier van werken en denken. Ik vind dat erg interessant en leer er heel veel van. Van het weekend heb ik weer in een kroeg naar de voetbal wedstrijd van Darmstadt gekeken. Het was niet zomaar een wedstrijd, Nee de derby tegen frankfurt. In de loop had ik al veel gehoord dat er rellen zouden komen tussen de supporters. Ik ben de wedstrijd weer in een kroeg gaan kijken. Helaas gaan de wedstrijd verloren. Onderweg naar huis kwam er een grote groep frankfurt supporters mijn kant op die hard handig door de ME naar het station werden geholpen. Ik ging een beetje aan de kant zodat ze langs mij zouden lopen. De ME dacht daar anders over en duwde en schopte mij ook die kant op. Na een paar keer geschopt en geduwt te zijn hadden ze door dat ik er niks mee te maken had en lieten mij de andere kant op gaan. Het was wel even schrikken, maar uiteindelijk kan ik er wel om lachen. (Hier op het bedrijf heb ik nu de bijnaam "kleine hooligan" gekregen). Toen in in het centrum aankwam stonden er veel mensen op een plein. Al snel had ik door dat het supporters waren. Aan de ene kant de darmstadt supporters en aan de andere kant die van frankfurt. Zij werden gescheiden door een groot leger aan ME'ers. Toch liep het uit de hand en vlogen de terras stoelen en tafels door de lucht. Ik ben er toen maar snel vandoor gegaan haha. Derest van het weekend heb ik niet veel meer gedaan. Komende week gaat het erg druk worden en moet ik zelfs om 2 uur 's-nachts beginnen. Dat komt omdat het volgende week moederdag is. Na die week ga ik beginnen aan mijn opdrachten die ik van het bedrijf heb gekregen, daar heb ik veel zin in!

  • 02 Mei 2016 - 09:03

    Oma Van Scheijndel:

    Hi Luca
    Wat een positieve berichten allemaal man! Fijn dat je het zo goed kan vinden met je stagebeleider en dat hij ook de moeite neemt je iets te leren. Ik merk uit je verhaal dat je het zelf ook leuk vind en het je zelfvetrouwen geeft. Dat doet me goed. Je weet het ii geloof in jou! Ga door man. Het is een waardevolle ervaring! Dikke kus van oma, love you. Hou je wel een beetje afzijdig van die gekke hooligans want daar hou ik niet zo van.

  • 02 Mei 2016 - 09:07

    G V Scheijndel:

    Goed bezig Luca. Misschien is het wel iets om in de toekomst je
    werk van te maken. Groet

  • 02 Mei 2016 - 20:01

    Eke:

    He lieffie goed hoor dat het zo goed gaat op je stage!!! Stoer dat je het goed doet!!! Mamma vindt het wel een beetje eng met die hooligans hoor!!!!
    Doe maar voorzichtig en een beetje zuinig

  • 02 Mei 2016 - 21:26

    Sander Van Scheijndel:

    Supertrots op je man!!
    Klinkt allemaal er goed

  • 03 Mei 2016 - 00:19

    Oma Knoop:

    Wat fijn weer wat te lezen.je bent goed bezig man. En fijn dat je nog wat leert ook. Vooral dat je uit de buurt van Voetbalsuporters moet blijven. (Ha ha)

    Nu dus een heel drukke week. Maar wel al wat afwisselender werk.hoe gaat het met je Duits? Begint het al wat te worden?duitse tv kijken dat helpt heel goed.

    Ik ben trots op je. Ga zo door.

    Liefs Oma Knoop

  • 05 Mei 2016 - 22:06

    Nicolle:

    Ha Luca, kan je toch maar beter voor Feyenoord zijn......(toch?)
    Hee man doe voorzichtig he? Fijn dat je op het bedrijf zoveel kansen krijgt! Gaaf joh!
    Geniet ervan.
    Groet
    Nicolle

  • 10 Mei 2016 - 18:42

    Frans:

    Zo, aan het rellen:)

    Volgnes mij gaat het prima daar. Leest leuk zo! Ga er rustig mee door.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Griesheim

Buitenland stage Duitsland

Ik ga stage lopen in Duitsland bij een cash & carry in griesheim

Recente Reisverslagen:

06 Juni 2016

week 7

30 Mei 2016

Week 6

23 Mei 2016

Week 5

11 Mei 2016

Week 3

02 Mei 2016

Week 2
luca

Actief sinds 17 April 2016
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 2287

Voorgaande reizen:

18 April 2016 - 10 Juni 2016

Buitenland stage Duitsland

Landen bezocht: