Week 1 - Reisverslag uit Griesheim, Duitsland van luca Ancher - WaarBenJij.nu Week 1 - Reisverslag uit Griesheim, Duitsland van luca Ancher - WaarBenJij.nu

Week 1

Door: Luca Ancher

Blijf op de hoogte en volg luca

25 April 2016 | Duitsland, Griesheim

Mijn eerste week zit er al weer op. Deze week heb ik meegelopen op de werkvloer. Wat doet ik daar precies? 's-nachts komen de bloemen en planten binnen. Die moeten verdeeld worden in de hal waar de bloemen en planten op blokken staan. Dat wordt gedaan op soort, maar er wordt ook rekening gehouden met kleur, zodat het er netjes uitziet. Vervolgens zorgen we dat ze geprijsd worden. Dat is eigenlijk het grootste deel van mijn werk. Daarna beginnen de klanten een beetje binnen te stromen. Die moeten dan geholpen worden en tussendoor ruim je een beetje op. Als het weer wat rustiger is ga je kijken of er nog bloemen of planten tussen staan die oud worden. Die haal je er dan tussen uit en zet je op het blok voor de oude bloemen en planten. (Die zijn dan ook goedkoper). Als uiteindelijk dan alles is opgeruimd is de dag eigenlijk voorbij. Nouja voorbij het is dan half 1 's-middags. Als leerdoel heb ik meer van de marketing te leren in dit bedrijf. Daar heb ik ook 2 leuke opdrachten voor, dus dat gaat wel goed komen. Ik verblijf bij mijn stagebegeleider jeffry, wat erg gezellig is. 's-avonds gaan we altijd ergens eten. Donderdag waren we bij een duitse biergarten, het was mooi weer dus we konden buiten zitten. We hebben daar een duitse braatworst gegeten (wat erg lekker was) en een biertje gedronken. In het weekend gaat jeffry terug naar Nederland, dus ben ik alleen. Vrijdag avond ben ik de stad ingegaan om wat rond te kijken. Hier in de stad heb je indrukwekkende gebouwen, dus dat was wel leuk om even te zien. Zaterdag middag ben ik in een kroegje naast mijn appartement naar de wedstrijdt van darmstadt gaan kijken onder het genot van een biertje. Helaas verloren zij die wedstrijdt, dus was het niet meer zo gezellig in die kroeg haha. Derest van het weekend heb ik in het appartement gezeten, omdat ik alleen ben en het dan toch wel lastig vind om wat te gaan doen. Komende week loop ik weer mee op de werkvloer. het is nog even rustig, maar volgende week komt daar verandering in ivm moederdag.

  • 25 April 2016 - 11:15

    Nicolle:

    Luca, wat een goed verslag maak je, leuk om te lezen man!
    Dapper zoals je de boel oppakt, rondkijkt en leert.
    Ik heb gister Feyenoord de beker zien winnen, toen was het erg gezellig....haha!
    Hou vol daar, doe veel ervaringen op en ik lees graag hoe het verder gaat!
    Groet
    Nicolle

  • 25 April 2016 - 12:27

    Ali:

    Yo Luca,

    Leuk om te horen dat je het naar je zin hebt. Iedereen begint onderaan zodat je het bedrijf beter leert kennen. Probeer zoveel mogelijk ervaring op te doen en te genieten van je stage. Het alleen zijn is een periode waar je even doorheen moet. Je zal snel vrienden maken waardoor je niet meer alleen zult zijn. Geniet van je omgeving en ga lekker op ondekkkingsreis daarzo. Doe je best en ik kijk uit naar je nieuwe bericht.

    Groeten,

    Ali

  • 25 April 2016 - 20:19

    Eke:

    He lieverd, ben zo trots op je!!! Verslag is weer super. Na Moederdag mag je misschien andere dingen doen.....
    Heb je nog leuke foto's om te kijken?
    Zet hem op jongen, je doet het fantastisch

  • 25 April 2016 - 20:32

    Oma Van Scheijndel:

    Hi Luca
    Leuk en goed verslag man. Ja het is inderdaad onderaan beginnen maar wel fijn dat je het goed kunt vinden met je begeleider. Ga inderdaad in je vrije tijd op onderzoek uit. Ik denk dan aan de tijd dat wij in Londen waren daar kon je ook zo genieten van alles wat je zag. Gebruik weer dat enthousiasme om er doorheen te komen. Op deze manier doe je een hoop ervaring op. Je kunt het. Dikke kus oma

  • 25 April 2016 - 20:53

    Anja Knoop:

    Fijn weer een verslag te lezen. Hartstikke goed gedaan. Even door het domme harde werken heen bijten. Hoop dat je daarna weer wat nieuws te doen krijgt.
    Gezellig om samen met je baas te eten. En natuurlijk vroeg naar bed.je moet wel vroeg op he.en voor Moederdag nog erger.

    Jammer dat je alleen zit. Probeer er toch wat op uit te gaan. Makkelijk een kroeg naast de deur. En zeker jammer dat er verloren werd door de thuisploeg.
    Hier heeft de Koolsingel in Rotterdam zwart gestaan van de Fijenoord aanhangers. Dus daar was het wel feest.

    Maak nog eens een paar foto's. Zou ik leuk vinden om te zien.

    Sterkte en een dikke knuffel Oma Knoop.

  • 26 April 2016 - 09:07

    Raymond Hedges:

    Hi Luca,

    Leuk verslag om te lezen! En even doorzetten, dat alleen zijn lost vaak vanzelf op. Gewoon erop uit trekken, beetje wandelen door de stad, trein naar ander stadje pakken ... Dan komt het vanzelf goed!

    Veel succes daar!

    Gr

    Raymond Hedges

  • 27 April 2016 - 10:57

    Marco:

    Hey Guppie,

    Leuk die verslagen hoe het gaat enzo...fijn dat je naar zin hebt.
    Je leert vanzelf mensen kennen daar en dan kan je je weekenden ook wat leuker doorbrengen.

    Grtz

  • 03 Mei 2016 - 10:54

    Christian Bauhaus:

    Guten Morgen Luca,

    Je verslag is erg leuk om te lezen...en ik ben blij, dat je het in Duitsland leuk hebt. Dit is zeker ook een goede kans om je kennis van de Duitse taal te gebruiken en te vergroten.

    Viel Spass weiterhin,
    Christian Bauhaus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Griesheim

Buitenland stage Duitsland

Ik ga stage lopen in Duitsland bij een cash & carry in griesheim

Recente Reisverslagen:

06 Juni 2016

week 7

30 Mei 2016

Week 6

23 Mei 2016

Week 5

11 Mei 2016

Week 3

02 Mei 2016

Week 2
luca

Actief sinds 17 April 2016
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 2301

Voorgaande reizen:

18 April 2016 - 10 Juni 2016

Buitenland stage Duitsland

Landen bezocht: